En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Bompengene kommer. Men prosjektet har sine sider. Blir det mindre bilkjøring av å bygge nye veier? Hva med å tenke helt nytt? Skal man planlegge for framtidens Tromsø, det vil si tjue - tretti år fram i tid, må man tenke bybane!

En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Du må ha et abonnement for å lese videre. Er du allerede Nordlys-abonnent? Trykk logg inn.

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

På forsiden nå

Jeg registrerer at Tove Karoline Knutsen (Ap) på tampen av sin stortingskarriere engasjerer seg for å frata folk i Tromsø valgfriheten innen pleie og omsorg.  I et leserinnlegg i Nordlys 15.

1
32

De 2 fylkeskommunene er uenige om det meste i prosessen om sammenslåing. I saken om regionhovedsete er man tilsynelatende enige om en vidtgående desentralisering og spredning av funksjoner og arbeidsplasser.

4
19