En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Bompengene kommer. Men prosjektet har sine sider. Blir det mindre bilkjøring av å bygge nye veier? Hva med å tenke helt nytt? Skal man planlegge for framtidens Tromsø, det vil si tjue - tretti år fram i tid, må man tenke bybane!

En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Du må ha et abonnement for å lese videre. Er du allerede Nordlys-abonnent? Trykk logg inn.

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

På forsiden nå

Samme dag som Arctic Frontiers og NRK avholdte havdebatt på Kystens Hus i Tromsø - hvor profilerte politikere, forskning og næringsorganisasjoner fikk fronte fremtidens havnasjon under overskriften “Havets Århundre- er vi klare?” - la Nærings- og Fiskeridepartem

0
0

Det er mange som mener mye om reguleringen i Vestregata. Det er forståelig. Bygget skal ligge midt i byen, det blir stort og vil vises godt - og det er ingen enkel sak å si verken ja eller nei til det.

0
1