En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Bompengene kommer. Men prosjektet har sine sider. Blir det mindre bilkjøring av å bygge nye veier? Hva med å tenke helt nytt? Skal man planlegge for framtidens Tromsø, det vil si tjue - tretti år fram i tid, må man tenke bybane!

En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Du må ha et abonnement for å lese videre. Er du allerede Nordlys-abonnent? Trykk logg inn.

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

På forsiden nå

Jeg liker å bo litt utenfor tettbebygde strøk, og skulle aller helst bodd et stykke fra veien ved et vann i skogen. Man drømmer seg litt bort når man er ute på tur og passerer ensomme hytter, ofte med bilvei frem. Å bo der i stedet for i et boligfelt må da være drømmen for mange!

2
308

De aller fleste ansatte med direkte pasientkontakt gjør en utmerket jobb ved Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN): Løper, smiler, pleier, måler, trøster, medisinerer, lindrer og helbreder.

0
2