En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Bompengene kommer. Men prosjektet har sine sider. Blir det mindre bilkjøring av å bygge nye veier? Hva med å tenke helt nytt? Skal man planlegge for framtidens Tromsø, det vil si tjue - tretti år fram i tid, må man tenke bybane!

En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Du må ha et abonnement for å lese videre. Er du allerede Nordlys-abonnent? Trykk logg inn.

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

På forsiden nå

I norsk politikk er det flertallet – og ikke mindretallet, slik statsråd Per Sandberg later til å mene – som bestemmer hva som skal være rett i Norge. Sandberg har muligens misforstått dette siden har prediker et syn som ikke representerer flertallets- men mindretallet syn.

2
782

I et debattinnlegg i Nordlys 21.4.2017 trekker kommentator Tone Angell Jensen frem Steigen som eksempel på en kommune som blir brukt til fiskeoppdrett, men som ikke får noe igjen for det. 

0
0