En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Bompengene kommer. Men prosjektet har sine sider. Blir det mindre bilkjøring av å bygge nye veier? Hva med å tenke helt nytt? Skal man planlegge for framtidens Tromsø, det vil si tjue - tretti år fram i tid, må man tenke bybane!

En bybane i fjellet vil være det mest effektive transportmiddelet på Tromsøya, og den vil også gi solide utslag på problemet vi i dag sliter med: en by som er i ferd med å kveles i eksos og støv.

Du må ha et abonnement for å lese videre. Er du allerede Nordlys-abonnent? Trykk logg inn.

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

På forsiden nå

Tirsdag vedtok formannskapet i Tromsø, mot min stemme, å forkaste i innbyggerforslaget om folkeavstemning vedrørende innføring av bompenger i Tromsø. Jeg ville behandle saken, og avholde folkeavstemning. Videre foreslo jeg at folkeavstemningen skulle avholdes sammen med stortingsvalget.

19
250

Høyre i Tromsø varsler forslag i bystyret om å redusere eiendomsskatten.

2
31