På hvilken måte skal setebestilling på hurtigbåten gjøre trappene mindre bratte? undrer Helge N. Nilssen.

- Typisk mannfolk!

- Typisk mannfolk, sa mor mi når noe var anlagt fullstendig upraktisk, ulogisk, tungvindt, - og tildels latterlig dårlig.

Når det gjelder det nye forretningsbygget (også kalt “havneterminal”) som er anlagt midt i veien for de som skal på land og ombord i hurtigbåtene i Tromsø, tror jeg ansamlingen av menn som har tatt beslutninger har vært usedvanlig stor.

Jeg går utfra at de som har funnet ut at det beste for de reisende som skal ombord eller i land fra en hurtigbåt er å sende dem oppover ei lang og slitsom trapp, for deretter la dem leite etter ei trapp med motsatt helning for å komme seg ned igjen, - i stedetfor for å la dem spasere rundt et hjørne på forretningsbygget, - neppe står fram.

Avsløringens pinlighet kan bli for stor.

Jeg ser at setebestilling på hurtigbåtene skal løse situasjonen.

Javel ja. På hvilken måte skal det gjøre trappene mindre bratte?

Og på hvilken måte skal det fjerne den latterlige ørkenvandringa opp og ned i sikksakk gjennom et bygg man på død og liv skal sendes gjennom istedet for å spasere rundt det?

Lik Nordnorsk Debatt på Facebook

Annonse
Her er du velkommen til å debattere saken videre. Men tenk gjennom hvordan du vil framstå og hvilke uttrykk du bruker. En liten huskeregel: Ikke skriv noe som du ikke kunne ha ropt ut på torget med mange tilhørere. Du må bruke fullt navn - falske profiler blir utestengt. Hold deg til saken, vis respekt og stor raushet overfor andre. Trakassering, trusler og hatske meldinger slettes.

Med vennlig hilsen Guttorm Pedersen, debattredigerer

Annonse